Західний науковий центр НАН України і МОН України

САВЕЛЬЄВ
Євген Васильович

Доктор економічних наук, професор. Проректор Тернопільської академії народного господарства, завідувач кафедри міжнародної економіки, фінансово-кредитних відносин і маркетингу

Службова адреса: 46000, м. Тернопіль, вул. Львівська, 11; тел. (0352) 33-47-73.

Народився 4 січня 1938 року.

Закінчив Одеський кредитно-економічний інститут (нині – Одеський економічний університет) у 1960 р.

Аспірантура Донецького національного університету – 1966, докторантура – Ради по використанню продуктивних сил України Академії наук Української РСР.

Теми захищених дисертацій:

-  кандидатська: "Заробітна плата як форма матеріального стимулювання підвищення ефективності виробництва";

-  докторська: "Методологічні проблеми організації змагання у промисловості".

Головний редактор "Журналу європейської економіки"; редактор "Вісника Тернопільської академії народного господарства" і "Народностопански архив" (Болгарія).

Сфера наукових інтересів: міжнародна економіка, маркетинг.

Особисто вирішені такі проблеми:

-  розроблено форму заробітної плати, адаптованої до вартості робочої сили;

-  створено методики оцінки діяльності працівників і підприємств;

-  розроблено систему інтеграції України в Європейський Союз;

-  сформовано основи маркетингової діяльності в умовах перехідної економіки та виходу українських підприємств на світовий ринок.

Особисті монографії:

1. Социалистическое соревнование. Методические проблемы управления. – Львов: Вища школа, 1981. – 10,0 д. а.

Розроблена концепція змагання як форми конкуренції в умовах соціально орієнтованої ринкової економіки. Запропоновані методи оцінки діяльності на різних ієрархічних рівнях (від працівника до міністерства), що охоплюють сферу економічних і соціальних аспектів діяльності у сфері виробництва.

2. Загальна стратегія маркетингу. – Київ, 1993. – 5,5 д.а.

Розроблена загальна стратегія маркетингу, яка має складати основу маркетингової діяльності українських підприємств.

3. Міжнародний маркетинг. – Київ: Інститут системних досліджень, 1994. – 11,2 д.а.

Вперше в українській науковій літературі обґрунтовано систему форм і методів міжнародного маркетингу підприємств з перехідною економікою.

4. Маркетинг нового продукту. – Київ: Інститут системних досліджень, 1994. – 7,0 д.а.

Обґрунтовано концепцію маркетингового підходу до розробки нового продукту і його просування на вітчизняному і зарубіжному ринках для українських підприємств.

Загальна кількість наукових публікацій становить 233.

За кордоном опубліковано такі праці:

1. Трансформаційні процеси у зовнішній торгівлі – Transformaation postsozialistischer Volkafirtschaften: aussenwirtschaftliche Probleme. – Frankfurt-am-Main, Katowice, Ternopil, 1995, c.26-37.

2. Transformationsprozesse in den postsozialistischen Ländern und ihre Verbindung mit den neuen europaeischen Ordnung. – Transformation postsozialistischer Volkswirtschaften: auussenwirtschaftliche Probleme, S. 11-25.

3.  Методически въпроси на анализа на дейността на малките предприятия на макро ниво. – Контрольт и икономическият анализ при пазарнато стопанство-ефективност и рационалност. – Свищов: Стопанска академия "Д.А. Ценов", 1995. – С. 305-308.

4.  Икономическота криза и проблемите на моделиранато на новия ряд във външната търговия и международните финансови отношения на Украина. – Хаосът и предизвикателствата на планирането. Юбилейна научна конференция посвятена на 4-годишнината от основането на катедрата "Стратегическо планиране и маркетинг. – Свищов: Стопанска академия "Д.А. Ценов", 10-12 априя 1995. – С. 197-204.

5.  Restrukturyzacja wtasnosci Ukrainy i podniesienie Roli inwestowania zagranicznego w Rozwoj gospodarki Wielouktadowej Ukrainy. – Restrukturyzacja przedsen Biorstwokresie transformacji rynkowej, Czesc I. Poznan: Akademia Ekonomiczna, 1995, s. 196-200.

6.  Restructuring of property and Raising of forcign investment’s Role in development of multiple structure economy. – Restructuring of industrial enterprises in Poland and Bulgaria under Market Transformation. Part II. – Poznan: Akademia Ekonomiczna, 1995, p. 386-388.

7.  Проблеми на осъществяне на реформата във внешето икономическо образование в Украйна (Problems of Realisation of the Reform in Higher education in Economik Siences in Ukraine). – – Европейското предприятие на прага на ХХІ век. IV конгрес на Европейска асоциация за икономикс на конгреса. – София, 18-20 септември, 1995. – С. 98-99.

8.  Strukturschema der ukrainischen Betriebe im XXI. Jahrhundert. – Theorie und Praxis der Unternehmensentwicklung mit Besonderheiten der Klein – und Mittelbetriebe. Internationales wissenschaftliches Symposium Management und Entwicklung MER 96, 9-11. Mai 1996. – Maribor: Universität Maribor, 1996, S. 283-285.

9.  Секторна теория за структурно развитие и отраслов модел на икономиката на Украйна в начало то на ХХI век. – Управление на переходато. Юбилейна научна конференция с международно участие. – Свищов: Стопанска академия "Д.А. Ценов", 25-26 октомври 1996. – С. 30-38.

10.  Проблеми на международние маркетинг на украинските предприятия и механизьм за привлечение на инвестиции в светлитената на идеите на плана "Маршал" -Бизнес-стратегии-структури. – Варна: Университетско издателство Икономически университет, 1995. – С. 216-224.

11.  Секторна теория за структурно развитие и отраслов модел на икономината на Украйна в началото ХХІ век. – Юбилейна научна конференция с международно участие на тема: Управление на перехода, Том първи. – Свищов: Академично издателство "Ценов", 1996. – С. 30-38.

12.  Типови схеми за концептуално планироване в международния маркетинг. Годишник, том ХСI. – Свищов: Стопанска академия "Д.А. Ценов", 1996. – С. 179-212.

13.  Entwicklung der Integrationsprozesse zwischen der Ukraine und der EU auf dem Gebiet der Investitionen. – EU-Integration und Unternemenskooperationen: mit Betonung der KMB: Sammelband des Internatinalen wissenschaftliches Simposium Management und Entwicklung [auch] MER 2000, Slowenien, Portoroz, 30. März – 1. April 2000, S.86-96.

14.  Проблемы трансформации экономик Болгарии и Украины и сотрудничество Свиштовской хозяйственной академии и Тернопольской академии народного хозяйства. – Экономики в условиях перехода (икономиките в переход). – Свищов: Академично издателство "Ценов" при СА "Д.А. Ценов", 2000. – С. 5-6.

15.  Теория инвестиций переходных экономик и интеграционные процесы: поиск моделей для Украины. – Экономики в условиях перехода (икономиките в переход). – Свищов: Академично издателство "Ценов" при СА "Д.А. Ценов", 2000. – С. 9-32.

16.  Новая экономика как единая наднацилнальная мировая экономика. – Юбилейна международна конференция "Предзвикателства пред икономическата наука и образование в началото на XXI век" Том I. – Академично издателство "Ценов" – Свищов, 2001. – С. 21-30.

Концепція розвитку НАН України на 2014-2023 роки
Мапа сайту
Розширена мапа сайту
Новини та події
Світлої пам'яті відомого вченого та організатора науки Юрія Миколайовича ЧЕРНОБАЯ
Запрошуємо на семінар Quantum Randomness, Determinism, and the Foundations of Science
Погода

волог.:

тиск:

вітер:

волог.:

тиск:

вітер:

волог.:

тиск:

вітер:

волог.:

тиск:

вітер:

волог.:

тиск:

вітер:

Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Західний науковий центр
Національної академії наук України та
Міністерства освіти і науки України
79007, м. Львів, вул. Матейка 4
e-mail: zncnan@mail.lviv.ua, znc@ukrpost.ua
Тел./факс: (032) 297-07-74